lördag 3 januari 2015

Tre veckor och två dagar

Fabbe och Pippilotta är 23 dagar gamla och nu börjar det bli livat i bolådan. Båda två tumlar runt på lite ostadiga ben och försöker med varierande framgång busa med varandra och med mamma Elle Belle.

De är så himla söta och det märks att de börjar bli mer nyfikna på sånt som händer runt omkring dem. I dag fick de för första gången smaka på lite baby cat mousse. Fabbe slickade på moussen och tyckte att den var smaskens medan Pippilotta var mer tveksamt inställd till den.

Eftersom dagens fotosessionen ägde rum sent på eftermiddagen då mörkret lagt sig ute och jag helst inte vill använda blixt så testade jag att fota kattungarna med hjälp av en dagsljuslampa - en sådan lampa som man skruvar i en vanlig lampsockel. Eftersom det var första gången jag använde mig av lampan och jag ännu inte riktigt lärt mig hur jag ska nyttja den på bästa sätt så får ni stå ut med att ljus och skuggor kan variera från bild till bild.

Sjörövar Fabbe och Pippilotta Viktualia




 



 

Fabbe NFO e (22)






 

Pippilotta NFO n 22






 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar