söndag 13 september 2015

Villemann

Förra helgen flyttade (N)Tingoskattens Villemann in här. Villemann är en underbar och mysig skogkattkille på 13 veckor som spinner bara man petar på honom. Samtidigt är han framåt och nyfiken och totalt orädd för allt och alla.

Den av katterna som blev allra gladast över Villemanns ankomst är nog Fisan (S*Tante Bluhme's Flisa Hedenhös). Äntligen har hon fått en någorlunda jämnårig kompis att busa med. Tror även att Comme drog en liten suck av lättnad när Fisan fick någon annan att rikta sin uppmärksamhet mot.

Villeman är min allra första skogis med vita inslag. Jag brukar ju vanligtvis föredra katter utan vitt men när jag träffade Villemann första gången, då han var sex veckor gammal, så kröp han rakt in i mitt hjärta och jag hade inget att sätta emot. Det var helt enkelt kärlek vid första ögonkastet. Tack Brita för att Villemann fick bli min.

I dag plockade jag fram kameran och tog några bilder på grabben. Eftersom jag inte ville använda blixt så är skärpan kanske inte den allra bästa men vad gör väl det när objektet är så vackert.

(N)Tingoskattens Villemann (NFO n 09 24)










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar